Змістовий
модуль 1. Теоретичні основи методики навчання іноземної мови. Навчання мовного
матеріалу.
КАРТКА
САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ № 4
Тема.
Навчання лексики на уроках англійської мови в початкових класах.
Мета.
Узагальнити та систематизувати знання студентів з теми
«Навчання лексики на уроках англійської мови в початкових класах», навчити
студентів складати фрагменти уроків з введення нових ЛО, вчити студентів
методично правильно оформлювати план-конспект уроку англійської мови; формувати
навички самостійної роботи та навички пошукової роботи, розвивати увагу,
пам’ять та логічне мислення; формувати навички аналізу навчального матеріалу;
виховувати активність, працьовитість, культуру інтелектуальної праці.
Література.
1. Мясоєдова С.В. Англійська мова, 2 клас: Плани-конспекти уроків (до підр.
А.М.Несвіт). – Х.: Ранок, 2013. – 320 с.
2. Несвіт А.М. Англійська мова: Підручник для 2 класу загальноосвітніх
навчальних закладів. – К., 2012. – 160 с.
3.
Роман С.В. Методика
навчання англійської мови у початковій школі. – К.: Ленвіт, 2009. – с.164-165.
Завдання
до самостійної роботи № 4
1. Законспектувати
основні етапи практичної задачі «Ознайомити учнів з новими лексичними
одиницями … та організувати первинне тренування їх вживання на рівні речення» (Роман
С.В. Методика навчання англійської мови у початковій школі. – К.: Ленвіт, 2009.
– с.164-165).
З’ясувати до яких етапів роботи над введенням нових ЛО
належать наступні фрагменти:
1) T.: - Look! I have got a doll. (Демонстрація
малюнку). I have got a big doll.
- I have got a ball. (Демонстрація малюнку). I have got a red ball.
2) T.: - Where is my echo? Say after me “A big doll. A little
doll. A big dress. A little dress. A big ball. A big red ball.”
2. Скласти фрагмент уроку з англійської мови в 2 класі,
практичною задачею якого є: «Ознайомити учнів з новими
лексичними одиницями (надається перелік ЛО) та організувати первинне тренування
їх вживання на рівні речення».
Методичні рекомендації до складання фрагменту уроку
1. Визначити тему уроку за
варіантом (номер у списку в журналі академічної групи). Ознайомитися зі змістом
поданих сторінок підручника. Уточнити переклад та вимову лексичних одиниць за словником, якщо це потрібно.
№
|
Сторінка, вправа
|
Тема
|
1
|
с.12, впр.1
|
Моя сім’я
|
2
|
с.14, впр.1
|
Мої бабуся та дідусь
|
3
|
с.16, впр.1
|
У моїй родині
|
4
|
с.18, впр.1
|
Прикметники
|
5
|
с.26, впр.1
|
Давай пограємось
|
6
|
с.28, впр.1
|
Іграшки
|
7
|
с.30, впр.1
|
Що вміють іграшки? Дієслова
|
8
|
с.32, впр.1
|
Моє хобі. Прикметники
|
9
|
с.34, впр.1
|
Улюблені заняття вихідного дня
|
10
|
с.36, впр.1
|
Я люблю спорт
|
11
|
с.38, впр.1
|
Що я роблю в неділю
|
12
|
с.44, впр.1, 2
|
Моє обличчя
|
13
|
с.46, впр.1, 2
|
Частини тіла
|
14
|
с.48, впр.1, 2
|
Зовнішність. Прикметники
|
15
|
с. 50, впр.1,2
|
Я можу…(дієслова)
|
16
|
с.52, впр.1,2
|
Одяг
|
17
|
с.54, впр.1, с.55, впр.3
|
Одяг
|
18
|
с.64, впр.1, 2
|
Погода
|
19
|
с. 66, впр.1, 2
|
Місяці
|
20
|
с.68, впр.1
|
Зимовий одяг
|
21
|
с.76, впр.1
|
На морі
|
22
|
с.78, впр.1
|
Фрукти
|
23
|
с.84, впр.1
|
Домашні улюбленці
|
24
|
с.86, впр.1
|
Я доглядаю за своїм улюбленцем
|
25
|
с.88, впр.1
|
Свійські тварини
|
26
|
с. 92, впр.1
|
Дикі тварини
|
27
|
с.106, впр.1
|
Підготовка до свята
|
28
|
с.108, впр.1
|
Свята
|
29
|
с.112, впр.1,2
|
Великдень
|
30
|
с.126, впр.1,2
|
Шкільні предмети
|
31
|
с.130, впр.1
|
Моя класна кімната
|
32
|
с.134, впр.1
|
Урок англійської мови
|
2. Зробити відповідні
записи до зошиту з практичних робіт.
Зразок оформлення початку фрагменту уроку.
Тема. Їжа. Солодощі.
Практична задача. Ознайомити учнів з новими лексичними одиницями cake, sweets, candy, ice cream, chocolate, biscuits, lemonade та організувати
первинне тренування їх вживання на рівні речення.
Обладнання. Підручник Cathy Lawday. Get Set Go 2. – Oxford University Press, 2004, тематичні малюнки (с.90).
3. Ознайомитися зі змістом методичних рекомендацій в книжці для вчителя
(Мясоєдова С.В. Англійська мова, 2 клас: Плани-конспекти уроків (до підр.
А.М.Несвіт). – Х.: Ранок, 2013). Зверніть увагу на нумерацію сторінок в
обладнанні до уроків. Памя’тайте, що ви
складаєте фрагмент уроку, тому етап «Підготовка до сприйняття іноземного
мовлення» треба опустити.
4. Критично підходьте до рекомендацій книги для вчителя. Памя’тайте,
що практична задача з ознайомлення з новими ЛО та організації первинного
тренування їх вживання на рівні речення повинна складатися з наступних етапів:
1.
Постановка задачі,
стимулювання потреби та інтересу, накреслення перспективи застосування нової
лексики.
Викличте в дітей
дефіцит знань в конкретній ситуації. Наприклад, учнів запрошено до магазину
солодощів у Лондоні. Щоб щось там купити, треба знати назви солодощів.
Сформулюйте, як ви повідомите цю інформацію дітям, вживаючи англійські слова,
де це можливо.
2.
Введення нових ЛО:
а) пред’явлення нових ЛО у реченні у відповідній
ситуації;
б) семантизація нових ЛО;
в) фонетичне опрацювання нових ЛО;
Використовуйте
зрозумілі учням граматичні структури та поєднуйте своє мовлення з показом
наочності. Наприклад: This is a candy. (Демонстрація малюнку). Repeat “candy”. I have some chocolate. (Демонстрація малюнку). Repeat “chocolate”.
г) запис ЛО до словників.
3.
Контроль в ігровій формі
засвоєння семантики нової лексики (Гра на
впізнавання).
Використовуйте
фрази Point to…, Show me…, Give me… .
Наприклад:
Потренуємося бути продавцем англійського магазину солодощів. Я – покупець. Ви –
продавці. Замість товару ви маєте малюнки солодощів. Виконайте моє замовлення. Give me a candy. Give me some chocolate. Give me a cake. Give me an ice cream.
4.
Виконання тренувальних
вправ з ігровим або комунікативним завданням.
5.
Підбивання підсумків
роботи.
Пов’яжіть цей етап
за змістом з першим етапом фрагменту. Наприклад: Ми вивчили назви солодощів і
можемо вирушати до англійського магазину.
No comments:
Post a Comment