2. Make up a crossword with the active vocabulary (10 and more words, see your vocabulary notebook). До кросворду обов'язково складаєте ключ на окремому аркуші.
Grammar - Infinitive and Gerund after the verbs
3. a) Згадаємо теорію. Щоб скласти речення граматично правильно англійською мовою, необхідно знати після яких дієслів вживається інфінітив з часткою to, без частки to або герундій (тобто дієслово з закінченням - ing). Ми опрацювали таблицю з підручника Карпюк Оксани, 11 клас, с.287. Перепишіть її до граматичної секції словника.
Це правило гарно пояснюють у наступному відео:
b) З опорою на опрацьовану таблицю виконайте вправи онлайн - впишіть дієслово в потрібній формі (to + V1 чи V+ -ing) та натисніть Check для перевірки. На випадок, якщо таблиця на с.287 не містить певного дієслова, користуйтеся додатковим довідковим матеріалом.
Приклад виконання вправ дивись у наступному відео:
Мета виконання вправ - запам'ятати після яких дієслів вживати інфінітив, а після яких - герундій та виробити навичку вживання правильної форми дієслова у англвйському реченні.
Reference с) Now write down any 10 sentences from the exercises into your copybook and translate them into Ukrainian. Обов'язково підкреслити та підписати де інфінітив, а де герундій.
d) Виконайте тестування у сервісі На Урок на оцінку. Код для участі буде розміщено 23 березня (445396) join.naurok.ua Тест активний до 19.00. Кожен студент матиме одну спробу. Ваш успіх залежить від якості опрацювання вище розміщених завдань.
Якщо виникнуть запитання, пишіть у коментарях до посту.
Read the information about the structure of a business letter (p.18-20). Copy out all the parts that the letter should include. Give the answers to the questions in Exercise 1, page 21, then do Exercise 2 on page 22.
This song is excellent for practising present simple and daily routines vocabulary with younger learners of English.
Alright, alright Here we go! I wake up I wake up I wash my face, I wash my face This is what I do when I wake up in the morning. Yeah! This is what I do when I wake up. Yeah! I brush my teeth, I brush my teeth I comb my hair, I comb my hair This is what I do when I wake up in the morning. Yeah! This is what I do when I wake up. Yeah! I eat breakfast, I eat breakfast I go to school, I go to school This is what I do when I wake up in the morning. Yeah! This is what I do when I wake up. Yeah! I wake up I wash my face I brush my teeth I comb my hair I eat breakfast I go to school Alright!
If you need to write a successful film review, stick to the following layout:
1. Introduction. Provide some basic information about the film. Define the genre, say where and when it is set and give some background.
This historical drama was released on ... . It is set in ... and is about ... . 2. The plot. Briefly mention some of the main events – don`t go into details. Use present tenses.
The story is ... (exciting/ gripping/ predictable/ boring. It is based on the idea ... . 3. The actors, characters and dialogue. Evaluate the performance of the characters. Comment on the script and dialogue.
The cast was perfect/ all-star/ ... Everybody remembers...
... and ... star in this film. The episodic part of... by ... is unforgettable. However, the performance of ... is not so good/ weak/ unconvincing.
4. Special features - special effects, soundtrack, location, scenes, costumes. Evaluate the filming, locations, costumes. Mention one specific scene if you wish.
It is worth mentioning that... . The music for the film was composed by ... .The locations are ... (beautiful/ spectacular), and the costumes are ... (realistic/ beautiful).
5. Conclusion. Finish with a brief comment and make a recommendation.
To sum up, ... . The film is a must-see. I would definitely recommend you to watch it.
Work in groups of three. Choose a film from the list (please, let me know your choice in the comments). Watch the movie and explore the links. Then complete the key facts.